Friday, August 13, 2010

Mukaddimah dari Srikandi

on construction....

13 comments:

  1. History Manipulation,Rewriting History Conspiracy,History Restoration Data,History Tactics Divide and Rule,Chronological Conspiracy,History Exploitation Conspiracy Studies dan Genealogy Studies.

    Bidang-bidang diatas ini memang ada ke Universiti tawarkan kursus dia? saya tak pernah masuk Universiti jadi saya tak tahu sangat...tak pernah dengar pun..??

    ReplyDelete
  2. Saya tidak belajar ini dari universiti.Saya belajar ini semua dari 'Grey-shriners'

    :)

    ReplyDelete
  3. Salam Sahabat,

    Adakah org awam seperti saya,tidak layak utk belajar ilmu berikut..kerana saya ini sentiasa terdedah dgn sumber yg mungkin telah dimanipulasi (saya minat bidang sejarah)...
    Seperti yg pernah dikatakan:- "Sejarah ditulis oleh mereka yg menang"

    Muhammad Firdaus

    ReplyDelete
  4. saya di sekolah mmg minat sejarah tp masa spm thn 1990 cuma lulus je.masa srp dpt1.apa pun bila return spm thn 1991 dpt 1 subjek sejarah.walaupun sy minat sejarah tp klu kena cikgu yg mengajar sy2 membosankan alamat bosan le sy nie.sy suka sejarah di ajar seperti bercerita.emm apa pun sy mmg tak jemu membaca artikel srikandi n kalau le srikandi dulu jd cikgu sejarah sy kan best.

    ReplyDelete
  5. Salam..
    Srikandi, saya "gilakan sejarah" dan berminat untuk mendalami sejarah.

    ReplyDelete
  6. Hanya universiti yg berani sahaja yg akan kluarkan artikle or fakta yg sebenar ,

    ReplyDelete
  7. "Saya tidak belajar ini dari universiti.Saya belajar ini semua dari 'Grey-shriners' "

    sape tu Grey Shriners?

    ReplyDelete
  8. Pelajaran yang esey belajar di menengah rendah dulu dikenali sebagai Tarawikh .. esey pon tak tahu apo makno eh .. namun lopeh tu di tukar jd Sejarah .. banyak naa fakta eh sikit naa huraian eh so byk belajar nombor pado sejarah .. bilo maso eh .. apo bondo eh .. apo impact eh pado kito pon tak dijolehkan .. bilo mcmni haa baco blog² apo yang tersirat .. kiro eh sejarah ni sodap dibaco dan difahami .. dah macam Usul pulak esey tengok .. syabas

    ReplyDelete
  9. Assalam, nampaknya blog ini senyap sejak beberapa lama apapun, wanita Melayu inilah yg saya cari2 sejak sekian lama saya kecewa dan sedih dengan bangsa saya sendiri Melayu.Sekian lama saya frust dan menyampah dengan fenomena di Malaysia saya berhijrah. Namun peliknya semakin jauh saya berada dari bumi Melayu semakin kuat naluri kemelayuan saya rasa.Ilmu sejarah memang penting teramat penting, namun yg berani dan tegas mempertahankan apa yg diketahui hanya sedikit. mari kita membongkar rahsia bangsa Melayu dan sama2 mengubah paradigma bangsa Melayu inferiority complex dan ignorant ini.Syabas Srikandi..teruskan Insyaallah anda berada di jalan yg benar.I salute you. Julia

    ReplyDelete
  10. salam admin, saya nak emel boleh? nak cari sendiri. sebab saya study kat mesir, jadi dekat dengan luxor, dan ahraam, abu simbel. or ill give my email if u respond to this comment

    ReplyDelete
  11. Takpe emelkan di mistisfiles@gmail.com

    Terimakasih


    ~SK

    ReplyDelete
  12. thanks srikandi...ive rd a lot....ill support u 300% keep continuing the mssg about us the mala' of malayu...tell them...malayu are nothing without islam...and been promisses as mim race since ibrahim as...im among you...with my dOa..fear nothing...loneliness and nothingness as promised only ALLAH..my name Indra...sabil.
    in surah saba'.." ya aiyuhai Mala u inni...." said balqis..when sulaiman as..send her a letter as word from Allah...summon to leave matahari/ sunda as god...but Allah..

    ReplyDelete